شرکت تعاونی تولیدی.فراودهای کنجدی بوستان. اردکان

تولید کنند روغن کنجد. اصل با بهترین قیمت. وبا تناژ بالا

شرکت تعاونی تولیدی.فراودهای کنجدی بوستان. اردکان

تولید کنند روغن کنجد. اصل با بهترین قیمت. وبا تناژ بالا

۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

۰۴فروردين

بر اساس افسانه های اشوری ،وقتی خدایان برای افرینش جهان ملاقات کردند ،شرابی از کنجد (sesame)نوشیدند.در افسانه های هندی ،دانه های کنجد، بی مرگی و جاودانگی را بیان می کند ارده به کنجد بدون پوست، بوداده و آسیاب شده‌ای گفته می‌شه که روغن‌گیری نشده. ارده حاوی پروتئین، ویتامین D ، B و E هست. مقدار روغنش هم 50 % و شامل اسیدهای چرب اشباع شده مثل اسید اولئیک هست.ارده نباید طعم و بوی تند داشته باشد.
به جای حلوا ارده که معمولا ما به آن حلواشکری می‌گوییم، شاید بهتر باشد که از خود ِ ارده استفاده کنیم.
و چون ارده طعم شیرین ندارد، آن را با عسل مخلوط می کنیم.آزمایش کنید. فکر کنم پشیمون نمی‌شوید.
ضمن این‌که هیچ ماده افزودنی هم نداره و تمام موادش هم صد در صد طبیعیه.

رمودند :
ارده شیره رو هم فراموش نکنیم. یعنی همین ارده‌ی عزیز را با شیره‌(انگور یا خرما یا عسل و ...) مخلوط کنیم.
فوق‌العاده خوش‌مزه و پر انرژی.
ارده خود به تنهایی یک ماده غذایی کامل برای هر وعده غذایی بویژه صبحانه است.ارده فاقد هر گونه افزودنی اعم از شیمیایی و غیر شیمیایی است و به عبارتی صددرصد طبیعی است .ماده اصلی و تنها ماده تشکیل دهنده آن کنجد است.ارده

مهدی بوستانی
۰۴فروردين

حلوا ارده غذایی مقوی برای صبحانه
حلوا ارده حاوی پروتئین‏، ویتامین B،D‏،E و لیستن و حاوی اسیدهای پرچرب غیر اشباع است.

ابداع، چگونگی و نحوه دست یابی به فن آوری تولید حلوا ارده را به شیخ بهایی نسبت می‌دهند. به‌طوریکه در تاریخ آمده شاه عباس به‌دنبال جیره غذایی مناسب برای سربازانش بود که دارای این شرایط باشد: اولا مقوی و انرژی زا باشد، دوما حمل و نقل آن آسان و ثالثا برای شرایط جنگی مناسب بوده وبرای مصرف نیاز به گرم کردن نداشته باشد. به‌دنبال این قضیه شیخ بهایی با همکاری شیرینی سازان آن زمان چیزی را که امروز بنام حلواارده معروف است اختراع کرد.

در حال حاضر در دیگر کشورهای جهان از قبیل: یونان، ترکیه، یوگسلاوی، لبنان، عربستان، و کشورهای شوروی سابق نیز حلواارده تولید می‌شود که البته از نظر کیفیت و نحوه تولید و مواد تشکیل دهنده با حلواارده ایران تفاوت دارد. حلواارده‌ای که در استان یزد بویژه در شهرستان اردکان تولید می‌شود بدلیل اینکه فاقد هر گونه افزودنی شیمیایی است و هنوز به روش سنتی و تا حدودی دستی تولید می‌شود، طعم و مزه آن طبیعی بوده و نسبت به حلواارده‌ای که به روش صنعتی تولید می‌گردد طرفداران بیشتری دارد. البته بهترین نوع آن در شهرستان اردکان تولید میگردد

مهدی بوستانی
۰۴فروردين

وغن کنجد بیش از 2 هزار و 500 سال است که در آشپزی مورد استفاده قرار می گیرد. به گزارش «ehow» ، این روغن منبع غنی چربی اشباع نشده، ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی است. در این مطلب به خواص این روغن می پردازیم.
اسیدهای چرب اشباع نشده مانند امگا 3، 6 و9 برای رشد لازم اند و نقش مهمی در درمان بیماری های مزمن مانند ناراحتی قلبی عروقی، دیابت، فشار خون بالا و آرتریت دارند.

کاهش دهنده سطح کلسترول بد خون(LDL) و افزایش جذب کلسترول خوب(HDL)

  • کاهش فشارخون در افراد مبتلا به فشار خون بالا
  • جلوگیری از سرطان‌های سینه، پروستات و سرطان‌های دستگاه گوارش
  • جلوگیری از تصلب شرایین و بسته شدن عروق
  • جلوگیری از بروز سکته قلبی
  • جلوگیری از بروز آب مروارید
  • شفافیت و لطافت پوست به دلیل غنی بودن از ویتامین E
  • مناسب برای سرخ کردن به دلیل مقاومت بالای حرارتی
  • کاهش ابتلا به بیماری پارکینسون
  • جلوگیری از بیماری‌های مفصلی و آرتروز
  • خواص آنتی اکسیدانی فوق‌العاده به دلیل وجود دو ماده شیمیایی sesamol و sesamin. آنتی اکسیدان‌ها با رادیکال‌های آزادی که به سلول‌ها آسیب می‌رسانند و به روند پیری سرعت می‌بخشند مقابله می‌کند.
  • ویتامین E موجود در آن از بیماری آلزایمر جلوگیری می‌کند.
مهدی بوستانی